Bursa’da 2 kasım 2019′ daki “dil ve düşünce” konferansından

2 kasım 2019, yeşil cami çinileri içindeki bu muhammed istifi ile benimki ayni svastika istifi: yeşildeki istifte svastika mim harfinde, benim istifimde ise sondaki dal harfinde.  kompozisyon tarzı o kadar benziyor ki neslihan duran ile birlikte bu çiniyi ilk gördüğümüzde benim istifimin de  bununla ayni olduğunu zannedip ancak karşılaştırarak  bu farkı görebildim. tabii “benim istifim daha iyi” demeyi de ihmal […]

Bursa’da 2 kasım 2019′ daki “dil ve düşünce” konferansından Continue »

Sanal Medeniyet: Medeniyetler çatışması mı, medeniyetin sonu mu?

Son zamanlarda entelektüeller arasında, isimleri cisimlerine delalet etmeyen tuhaf  kavramlar hakkında hararetli tartışmalar var: “tarihin sonu”, “medeniyetler arası çatışma”, “medeniyetler arası diyalog”, “dinler arası diyalog” ve saire, vs… İnsanlar medeniyetlerin çatışmalarından bahseden toplantılar düzenliyorlar. Güzel de, hangi medeniyetlerin çatışmasından bahs ediyorlar; yahut medeniyet derken hangi efsanevi “Mağrib-i Ankaa” kuşunu kasdediyorlar acaba? Bu medeniyet kelimesi çok telaffuz ediliyor; amma bu ism-i

Sanal Medeniyet: Medeniyetler çatışması mı, medeniyetin sonu mu? Continue »

erol güngör hakkında

Bugün internette sörf yaparken rahmetli Erol Güngör hakkında yazdığım bu mersiyeyi buldum. Bu mısraları yazmıştım vaktiyle, ama tamamen unutmuştum. Ben öğrenci iken Erol Abi ile Marmara Kıraathanesi sohbetlerinden ötürü, süregelen bir dostluğumuz vardı. Hatta  Dündar Taşer rahmetli olunca erol abi ve bilhassa ziya abi nin ricası üzerine onun için de bir mersiye yazmış ve ebcedle tarih düşürmüştüm (bkz: : Mehmed

erol güngör hakkında Continue »

El-mülkü lillah

sivas çifte minareli medreseden sadece bu çift minareli ve taç kapılı cephe duvarı ayakta kalmış, maalesef medrese kısmı tamamen münhedim olmuştur. . sivas çifte minare’de: “el-mülkü lillah”. hatalı bir süsleme tarzı ile sadece tezyini unsurlardan biri olan bir çizginin yazıyla karışması sebebiyle zor okunuyor; fakat bir kere o hata teşhis edildikten sonra gayet net şekilde okunur…buradaki mülk kelimesi adalet mülkün

El-mülkü lillah Continue »

zanaat sınaat sanat

  sanat tenkidi konuşmamda: “eskiden bir zanaatkârın yaptığı tepsideki süslemeler bile sanat kalitesi olarak modern müzehhiblerin yaptıkları kompozisyonlardan çok daha üstün olabilir ” demiştim işte isbâtı!…

zanaat sınaat sanat Continue »

Sa’dî’den bir gazel.

An râ ki cây nîst, heme-yi şehr cây-i ûst Dervîş her koca ki şeb âyed, serây-i ûst Bîhânumân ki hîç nedâred becoz Hodây Û râ gedây megûy ki sultân gedâ-yi ûst Merd-i Hodâ be magrib u maşrik garîb nîst Çendan ki mîreved, heme mulk-i Hodây-i ûst An k’ez tevângerî yu bozorgî yu hâcegî Bîgâne şod, be her ki resed, âşinâ-yi

Sa’dî’den bir gazel. Continue »

Janus II hakkında

“Whatever exists is both just and unjust; end equally justified in both.” (her ne ki mevcûd ise hem haklı/doğru ve hem de yanlıştır; ve bu iki hale de eşit derecede hak verilebilir) Nietzsche Bu şiiri azeri diyalektine çeviren ve facebooktan tanıdığım azer ismailov beye şiirin başına niçe’den alınma epigrafı da eklemesini rica ettim. O da sağolsun şiirin başına epigraf eklenmiş

Janus II hakkında Continue »

PERSONA (MASKE)

  “Bismillah. Lekad halekna’l-insâne fî ahseni takvîm, sümme redednâhü esfele sâfilîn.” Biz insanı ahseni takvîm üzere yaratdık, sonra onu esfel-i sâfiline (aşağılıkların en aşağısına) reddetdik.” Kur’an-ı Kerim   PERSONA (MASKE) I Târihin şafağında -bu dünyâ sahnesinde- Yalnızca bir oyun vardı: “-Hangi Yeni Tanrıya insan kurbân etmeli?” -Maskeli oyuncular oynuyordu oyunu- İşte sahnede Molok! “-Yüzü niçin maskeli?” “-Şahsiyet bir maskedir: ‘Persona’

PERSONA (MASKE) Continue »

Scroll to Top