Harp ve Sulh’ü Niçin Okumalısınız?

Savaş ve Barış’ı Niçin Okumalısınız? Denis Gürcü “O bir roman değil. Bir destandan daha azı. Tarihsel bir günlükten de daha azı. Savaş ve Barış, ifade edildiği biçimle, tam da yazarın ifade etmek istediği ve edebildiği şeydir.” Tolstoy Savaş ve Barış’ı böyle tanımlıyor. 1.800’ü aşkın sayfa, iki ya da dört cilt. Bu devasa klasiğin yalnızca çocuklar için yapılmış versiyonları ya da

Harp ve Sulh’ü Niçin Okumalısınız? Continue »

TOLSTOY’UN SAVAŞ VE BARIŞ’I: FENOMENOLOJİK BİR OKUMA

TOLSTOY’UN SAVAŞ VE BARIŞ’I: FENOMENOLOJİK BİR OKUMA Dr. Öğr. Üyesi Adnan Menderes Üniversitesi [email protected] Fenomenoloji, genellikle fenomenle ilgili bir bilim veya öğretmeyi adlandırmak için kullanılır (Potrc 2002: 232). Brentano’nun 1874 yılında yayınlanan Psychologie vom Empirischen Standpunkte (Emprik bir bakış açısından psikoloji) isimli eseri, fenomenoloji tarihi açısından başlangıç kabul edilir. Burada yönelimsellik zihnin işareti olarak görülür. Böylece her psikolojik deneyim yönelimsel

TOLSTOY’UN SAVAŞ VE BARIŞ’I: FENOMENOLOJİK BİR OKUMA Continue »

Dictum

“philosophical principles can only be understood in their concrete expression in history.” tolstoy   Anton Chekhov, who often visited Tolstoy at his country estate, wrote, “When literature possesses a Tolstoy, it is easy and pleasant to be a writer; even when you know you have achieved nothing yourself and are still achieving nothing, this is not as terrible as it

Dictum Continue »

ABD Dünyayı Kaosa Sürüklüyor

ABD dünyayı kaosa sürüklüyorProf. Dr. Şahin Uçar, BM kararı olmaksızın Irak’ta operasyon başlatmak üzere son hazırlıkları yapan ABD ve üç müttefikinin karşısına bir süre sonra dünyanın diğer güçlerinin çıkacağını söylediIrak krizinin bugün geldiği aşamayı nasıl yorumluyorsunuz? Türkiye’nin ve dünyanın ufkunda ne görüyorsunuz? İçinde yaşadığımız şu zamanda tarihin çarkı eski zamanlardan çok daha hızlı dönmeye başladı. Nereye gittiğimizi bilmeden çıktığımız bu

ABD Dünyayı Kaosa Sürüklüyor Continue »

1. Benlik Meselesi: Ego sum qui sum

1. Benlik Meselesi: 1.1.“ego sum qui sum”( I am that I am): “Ben, Ben’im.” “Bismillah ir- Rahman ir-Rahim. Ve lillâhi’l-maşrıku ve’l-mağribu Fe’eynemâ tuvellû fe-semme vechullâh” Şark da Garb da Allah’ındır. Ve hangi yöne dönüp baksan orada, derhal Allah’ın yüzü ile karşılaşırsın” (el-Bakara 2/115). Ben, benim” diyerek, söze bu “Benlik” kavramı ile başlıyoruz; çünkü, Benliğimiz etrafındaki dünyayı idrâk ederken, yalnızca dış

1. Benlik Meselesi: Ego sum qui sum Continue »

2.2. Solipsizm, Mantık ve Gerçeklik Teorileri:

“Sapiens nihil affirmat quod non probet.” “Akıl isbat edilmeyen şeyi tasdîk etmez”   “Felix, qui potuit rerum cognoscere causas”: “Mutludur, o kimse ki nesnelerin sebeplerini öğrenmeye (bilmeye/fark etmeye) muktedirdir.” Lucretius   Söze başlarken naklettiğim rübaide, “bir perde var anda ne konuşsak sen ü ben /çün perde iner andâ ne ‘sen’ var ne de ‘ben’ ” şeklinde söylendiği üzere, şimdi yeniden,

2.2. Solipsizm, Mantık ve Gerçeklik Teorileri: Continue »

Fatiha Suresi ve Tezyinatı, 2011

Draw a  circle! Every circle includes infinite reference points; but what if, you draw a bigger circle which covers the first one. Then, according to set theory,  there are  bigger infinities than any infinity  & this idea is proved mathematically, though it is self-contradictory. To resolve this paradox, the continuum hyphothesis comes into play which is neither provable nor unprovable.

Fatiha Suresi ve Tezyinatı, 2011 Continue »

Scroll to Top