şeyda divanı’ndan bir gazel
kaamet-i dildâr aceb tûbâ mıdır?
new york’taki “müslüman cemiyetinde müzisyen” sempozyumuna katılmam için gelen davetiye
bu, ismini unuttuğum sivaslı bir öğretmen arkadaşın bakıra işlediği ilk biçimi 1973. milliyetçiler derneği müdavimlerinden kuşak matbaası sahibi merhum Hanefi Polat’ın yaptığı 10 kartpostal deseni siparişi için çizdiğim desenlerden biri. Fakat o desenleri koyduğum hafif bir el çantasını şehirlerarası otobüsün rafında unuttuğum için, maalesef o kartpostaller basılamamıştı. sonunda bu deseni bakıra işleyen arkadaş sayesinde elimde bir tek bu hali kalmıştı.
“Tutsam taleb-i hakîkate râh-i mecâz Efsâne bahânesiyle arz etsem râz” Fuzûlî “Ego sum qui sum”: “ben, benim” diyebiliriz (bu bir totoloji, yani ma’lûmu i’lâm etmek oluyor elbette) ama “benlik” ne demektir? Gazâlî, “Meâ’ric ül-Kuds fî medârici ma’rifet in- nefs” (nefsini bilmenin basamaklarında kutsal mi’raçlar) isimli eserinde, ‘benlik anlamına gelen “nefs” kelimesinin Kur’an âyetleri içinde hangi farklı ma’nâlara gelecek şekilde
makılî kûfî ile 2 farklı şekilde “allah, muhammed, ebubekir, ömer, osman, ali” istifi
makılî kûfî yazı ile allah, muhammed, ebubekir, ömer, osman, ali Continue »
Bach’ın notaları bir Mobius şeridi üzerindeki gibi bila fasıla icra edilebilen Crab Canonu…Goedel ve Escher yorumlarıyla birlikte Fatiha deseni içinde “deymûmet”/”continuum hipotezi”ni ve sonsuzluğu sembolize eden Mobius şeridi: buradaki bach müziğinin sonunda nota kağıdı üzerinde de gösterildiği gibi bu şeridin kıvrılıp bükülmesi ve iki ucunun birleştirilmesi sayesinde bir yüzeyinde başlayan hareket fasılasız olarak daimi şekilde öteki yüze geçerek hiç
Fatiha ve Bach’ın notaları Crab Canonu…Cantor, Goedel ve Escher yorumları ile Continue »
Forma substantialis totius non superadditur partibus, sed est totum complectans materiam et formam cum praecisione aliorum. st thomas