Hz. ŞÂH-I VELÂYETE GAZEL
ey dü-dârın tâc-dârı yâ Ali mülk-i aşkın şehriyârı yâ Ali . bağrıma derd-î Hüseyn-i Kerbelâ urdu zahm-i zülfikaarı yâ Ali . anda görmüş nüh-felek kim âşıkın bes nedir bu kâr-ı zârı yâ Ali . rûz ü şeb aşk illerinde gönlümüz subh ü şâmî zâri zârî yâ Ali . ehl-i beytin aşkıdır cân ü dilin bir medâr-ı iftihârı yâ Ali …
Bir gâib ummânda kaybolan ve internette bulunan besteler: Bestenigâr ilâhî, Yâr ü vâr Allâhü ekber- Kirdigâr Allâhü ekber
Bestenigâr ilâhî, ilk beste, 1970, İstanbul, usûlü Düyek, ama ölçü başlarındaki “es”ler sebebiyle ayni zamanda Müsemmen usûlüne de uyuyor : internette bir notaarsivleri.com sitesinde bulduğum bu nota bendekinden daha düzgün ve okunaklı yazılmış… ayrıca ayni nota arşivinde beş adet bestemin daha okunaklı notalarını koymuşlar
Segah Çocuk Şarkısı
6/8 lik azeri ölçüsü: “üçbadambirgoz” nim sofyan
İmad Hattı: “Digital World Library”den
subhâne hâlıkî ki sıfâteş zi kibriyâ ber hâk acz miyefkend akl-i enbiyâ . ki sad hezâr sâl heme halk-ı kâinât fikret künend der sıfat-i izzet-i Hudâ . âhir be-acz mu’terif âyend k’ey ilâh dâneste şüd ki hîç ne dânesteim
Şuğul: Zekâi Dedezade Hafız Ahmed
Kemal BATANAY hocamın hamparsum notasıyla birlikte ve defterime kendi eliyle yazdığı bir nota olduğu için ayrıca gençlik günlerimdeki meşklerimden kalma bir hatıra değeri de var.
Sûfîlerin Temâşâ Nesnesi
nokta-i suğrâ: sufilerin temâşâ nesnesi Şahin Uçar’ın, Süheyl Ünver Hocadan ders aldığı yıllarda, tıp tarihi enstitüsü atölyesinde kendi kompozisyonu olarak yaptığı ilk deseni budur. Sene 1970. Dergah Yayınevinin Türk Edebiyatı Ansiklopedisindeki “nokta-i suğrâ” maddesinde de bu desenin siyah-beyaz bir fotoğrafı vardır. Anahatları ve izahı için için bkz: Yeni bir psikoloji,R. Orstein, s.168 .”A king’s breath slays as effectively as …
Rahmân Suresi
Okuyan: Hafız Nûrullah Özemre
Bismillāhirahmānirahīm
Rahmân Rahîm Allah ismiyle/ adına.